SEMrush en Majestic bundelen krachten voor Backlink Audit

26 OKTOBER 2017, AMSTERDAM
SEMrush, marktleider in online marketing software, en Majestic, een Britse leverancier van een van de grootste backlink databases ter wereld, hebben aangekondigd dat de Majestic backlink databases vanaf nu geïntegreerd zijn met de Backlink Audit tool van SEMrush. Deze samenwerking maakt het mogelijk nog diepgaandere backlink analyse uit te voeren, veel uitgebreider nog dan vergelijkbare backlink analyse tools.

“Deze samenwerking is een echte win-win voor linkbuilding professionals,” zegt Oleg Shchegolev, SEMrush CEO en mede-oprichter . “We zijn feitelijk de twee marktleiders op het gebied van SEO die samen backlink auditing naar een volgend niveau hebben getild. We zijn ervan overtuigd dat dit het begin is van een lange samenwerking die ons werkveld flink opschudt.”

Om gebruik te maken van deze integratie moeten gebruikers zowel een SEMrush als een Majestic account hebben. Op de Backlink Audit tool van SEMrush kunnen gebruikers dan via OpenApps technologie op de Majestic database inloggen en aan de slag gaan.

“Het was nooit de ambitie van Majestic om een volledige SEO toolbox te ontwikkelen. Vandaar dat we onze API via licensering open hebben gesteld voor alles-in-een oplossingen,” vertelt Dixon Jones, de CMO van Majestic. “SEMrush is langer actief in onze industrie dan wie dan ook en heeft zo zijn eigen bronnen voor link data. We weten uit ervaring dat het lastig is om link data op te schalen. Als wij ons daarop blijven focussen, dan kan SEMrush zich concentreren op het optimaliseren van de ervaring voor eindgebruikers. Ik zie dan ook geenwrijving en onze strategie blijft hetzelfde, ook al kan ik me voorstellen dat sommigen verbaasd zullen zijn over deze samenwerking.”