Wie is de Mol?

De top 40 meest gestelde vragen op Google

11 APRIL 2017, AMSTERDAM
In de afgelopen 12 maanden is de vraag “Wie is de Mol?” het meest gesteld aan Google. Per maand werd deze vraag gemiddeld ruim 90 duizend keer ingetypt of ingesproken op Google. Dit blijkt uit onderzoek van SEMrush, een alles-in-een platform voor digitale marketingprofessionals. Dit onderzoek leidde tot een top 40 van de meest gestelde vragen aan Google in Nederland.De data is verzameld tussen februari 2016 en februari 2017.

In de top 40 van de afgelopen 12 maanden komen opvallend veel praktische vragen voor, zoals de kooktijd van diverse groenten, wanneer bepaalde feestdagen vallen en welke hypotheek mogelijkheden er zijn. Maar ook voor vragen van persoonlijke aard, zoals hoe je moet tongen of wanneer de eisprong valt, werd de hulp van Google geregeld ingeroepen.

De vraag “Wie is de Mol” werd gemiddeld 90.5 duizend keer per maand gesteld aan Google en valt te verklaren uit de bijzonder grote populariteit van dit tv-programma, waarbij kijkers gedurende het seizoen moeten proberen te raden wie de andere kandidaten probeert te ondermijnen. Afgelopen seizoen trok elke aflevering rond de 2 miljoen kijkers. Geen wonder dat na de uitzending zoveel mensen op zoek gaan naar het antwoord.

Hieronder kan een overzicht gevonden worden van de nummers één tot en met 40. Hierbij zijn de getallen afgerond in verband met de categorisering van Google resultaten.

Vraag + gemiddeld aantal keren per maand gevraagd (afgerond)

wie is de mol 90500

wanneer is google opgericht 60500